top of page
Black Cushion

PLENÁRIS ELŐADÁSOK ÉS WORKSHOPOK

20200303_114828.jpg

ÓVODAPEDAGÓGIAI NAP, XIII. KERÜLETI EGYESÍTETT ÓVODA

2019. MÁRCIUS 3. BUDAPEST

Tudatos technológia használat a digitális pedagógiában

Black Cushion

DIGITÁLIS KOMPETENCIA ELŐADÁSOK

META DON BOSCO 2020. 01. 29. BUDAPEST

Az előadás központi témája az álhírek voltak, melyek manapság kiemelt figyelmet kapnak a médiatudatosságról szóló vitában. Magyarországon például a felmérések szerint a fiatalok
többsége nem rendelkezik újság-előfizetéssel, és nem bír bevett tévénézési rutinokkal, szokásokkal. Ezt a tényt úgy is értelmezhetjük, hogy kevésbé védettek a hamis információkkal szemben, mivel ismereteiket online, gyakran a közösségi oldalakról szerzik,
ahol egyre kevesebb a szerkesztő, de annál több a klikkvadász és hamis tartalom. Az álhírek komoly kihívást jelentenek tehát azok számára, akik nincsenek felvértezve a megfelelő kritikai ismeretekkel, éppen ezért előadásomban azt mutatom be, hogyan ismerhetjük fel azt, ha valaki meg szeretne vezetni minket.

85015774_10213313374503625_3026548777864

BME FILOZÓFIA ÉS TUDOMÁNYTÖRTÉNET TANSZÉK 2019. 10. 28. BUDAPEST

Szűts Zoltán előadásának címe, a Van-e tanár ezen az órán? egyszerre utalás Stanley Fish Van-e szöveg ezen az órán című, a 20. századi interpretációelmélet egyik legjelentősebb munkájára, de egyben kérdés is, melyet meg kíván válaszolni. Ahogy az interpretációelmélet magyar értelmezői közül többen is hangsúlyozzák, „a mű jelentése és értéke nem a szöveg inherens tulajdonsága, hanem értelmezői közösségek legitimáló/illegitimáló aktusainak, ezek időbeliségének függvénye”, úgy itt a kiindulópont az, hogy a tanár jelenléte/léte és szerepe az órán a digitális pedagógia rendszerében sem a tanulási folyamat inherens tulajdonsága, hanem az alkalmazott módszerek, felhasznált technológiák és tartalmak, és végső soron az információs társadalom időbeli fejlődésének a függvénye.

75196283_3310924845645515_44285592945096

PÁZMÁNY MÉDIAMŰHELY PPKE BTK 2019. 10. 17. BUDAPEST

Előadásomban az internet nemcsak mint kommunikáció vagy médium, hanem mint technológia és kultúra is szerepel. Ezért úgy döntöttem, hogy egyrészt bemutatom azon technológiák, eszközök, hálózatok és tartalomtípusok történetét, melyek relevánsak a kommunikáció- és médiatudomány szempontjából.

72428203_10212605907617395_3446349614498
bottom of page